Nagy különbségek vannak a Michelin-csillaggal rendelkező magyarországi éttermek áraiban, a legtöbb esetben hat számjegyű összeggel kell számolnia annak, akik szeretné megkóstolni a kínálatukat.
Szerző(k): Komócsin SándorEgy kolozsvári vállalkozó, akinek kávézólánca Budapesten terjeszkedik úgy látja, hogy a magyar fővárosban sokkal elterjedtebbek a kávéházak, mint a romániai városokban, ám az utóbbi országban magasabb a színvonal.
Szerző(k): Komócsin SándorA Michelin Guide étteremkalauz első alkalommal értékelte a teljes magyar vendéglátóhely-kínálatot, aminek köszönhetően egy budapesti mellett egy tatai étteremnek is sikerült két Michelin-csillagot nyernie, egy csillagot pedig hat fővárosi vendéglátóhely mellett egy esztergomi étterem kapott - közölte a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ).
Szerző(k): Domokos ErikaHelyi önkormányzati és céges összefogással újranyitott a miskolctapolcai barlangfürdő, amelyet a jelentősen megemelkedett energiaárak miatt kellett - ideiglenesen - bezárni. A termálfürdő emelni kényszerült a belépőjegyek árát.
Szerző(k): Domokos ErikaA téli időszakra be kell zárnia a világörökségi falu, Hollókő népszerű éttermének a Hollóköves Bisztrónak. Addig kávézóként üzemelnek és ha újranyitnak, akkor vendégek egy teljesen új éttermi branddel találkozhatnak - írják a Facebookon.
Szerző(k): Szász PéterA vendéglátó helyek a legkülönbözőbb megoldásokkal próbálnak úrrá lenne jelentősen emelkedő költségeiken, és nem mindegyikük számára reménytelen a küzdelem a túlélésért. Januárban nagy bezárási hullámot várnak az ágazatban.
Szerző(k): Komócsin SándorMár 26 dollárért is lehet luxus-hajóutat foglalni a karib-tengeren, annyira nem tudják eladni a szolgáltatók a helyeket. Július-augusztusban is csak 84 százalékos volt a kihasználtság.
Szerző(k): Vámosi ÁgostonKilőtt a csomagolóanyagok ára: a vendéglátósok hiába keresik a zöld termékeket, az elmúlt időszakban stagnál a lebomló csomagolóanyagok értékesítése. A Párizsi Egyezmény óta több mint 500 milliárd tonna nyersanyagot használtunk fel világszerte, a túllövés napja egyre előrébb kerül, és a tapasztalat az, hogy hiába mondják azt tízből nyolcan, hogy hajlandók fenntartható terméket választani akkor is, ha ez valamivel többe kerül, végül csak 20 százalék az, aki valóban így is tesz.
Szerző(k): Vámosi Ágoston